Orangerie – informacje praktyczne

Adres:
Jardin de Tuileries (on the side of the river Seine)
75001 Paris
Metro
Linie 1, 8, 12, stacja Concorde
Autobusy
Linie 24, 42, 52, 72, 73, 84, 94, Concorde
Parkingi
– Place de la Concorde (róg Avenue Gabriel i Place de la Concorde)
– Tuileries (38, rue du Mont Thabor)
– Pyramides (15, rue des Pyramides)
– Carrousel du Louvre (dostęp przez avenue du Général Lemonnier)
Postój taksówek
252, rue de Rivoli
Stacje Vélib ’
– 119 rue de Lille
– 2, rue Cambon
Po atakach terrorystycznych w Paryżu w piątek, 13 listopada 2015 r. i w celu zapewnienia bezpieczeństwa Musée de l’Orangerie ściśle stosuje środki bezpieczeństwa określone przez władze francuskie.
Muzeum jest w pełni otwarte.
Dopuszczalne jest wprowadzanie bagażu podręcznego.
Ceny biletów:
Pełna stawka: 9 €
Ulgowy: 6,50 €
Wstęp wolny
Odwiedzający poniżej 18 lat
Osoby w wieku od 18 do 25 lat będące obywatelami Unii Europejskiej oraz osoby niebędące obywatelami, które są rezydentami długoterminowymi (więcej niż 3 miesiące) w państwie członkowskim UE, po udokumentowaniu uprawnień.
Wszyscy odwiedzający w pierwszą niedzielę każdego miesiąca.
Zniżki (po okazaniu dowodu uprawnienia):
18-25 lat włącznie, obcokrajowcy i nierezydenci Unii Europejskiej
Posiadacze karty „Famille Nombreuse” (karta francuska dla rodzin wielodzietnych)
Połączone Musée de l’Orangerie – Musée d’Orsay
Bilet: 16 €
Stałe kolekcje i wystawy czasowe: 1 wizyta w każdym muzeum.
Ważność: 3 miesiące od daty zakupu.
Wycieczki z przewodnikiem: 6 € (4,50 € Carte Blanche)
Ściągnij przewodnik po muzeum:
Musée de l’Orangerie czynne jest codziennie od 9:00 do 18:00, z wyjątkiem wtorków, 1 maja, 14 lipca rano i 25 grudnia.
Ostatnie wpuszczenie zwiedzających o 17.15
O „Liliach” Moneta
Oferowane państwu francuskiemu przez malarza Claude’a Moneta w dniu, który nastąpił po zawieszeniu broni z 11 listopada 1918 r. jako symbol pokoju. Zestaw jest jednym z największych monumentalnych osiągnięć malarstwa początku XX wieku. Wymiary i obszar pokryty farbą otacza i obejmuje widza na blisko stu liniowych metrach, które tworzą krajobraz usiany lilią wodną, gałązkami wierzby, odbiciami drzew i chmur, dając „iluzję nieskończonej całości, fali bez horyzontu i bez brzegu ” w słowach Moneta. To wyjątkowe arcydzieło nie ma odpowiednika na całym świecie.
Zgodnie z sugestią Claude’a Moneta osiem kompozycji zostało zestawionych w dwóch kolejnych pomieszczeniach owalnych. Pokoje te zestawione są ze światłem padającym z dachu i są zorientowane z zachodu na wschód, po biegu słońca i jednej z głównych tras przez Paryż wzdłuż Sekwany. Dwa owale przywołują symbol nieskończoności, podczas gdy obrazy przedstawiają cykl światła w ciągu dnia.
Monet znacznie zwiększył wymiary swojego początkowego projektu, rozpoczętego przed 1914 rokiem. Malarz chciał, aby goście mogli zanurzyć się całkowicie w obrazie i zapomnieli o świecie zewnętrznym. Koniec pierwszej wojny światowej w 1918 roku wzmocnił jego pragnienie oferowania piękna zranionym duszom.
Pierwszy pokój łączy cztery kompozycje ukazujące odbicia nieba i roślinności w wodzie, od rana do wieczora, podczas gdy drugi pokój zawiera grupę obrazów z kontrastami tworzonymi przez gałęzie wierzby płaczącej wokół brzegu wody.
Kolekcja The Walter and Guillaume to 146 obrazów, a wśród nich jest dwadzieścia pięć prac Auguste’a Renoira, piętnaście prac Paula Cézanne’a i po jednej Paula Gauguina, Claude’a Moneta i Alfreda Sisley’a, wszystkie z okresu impresjonizmu. Od dwudziestego wieku w Musée de l’Orangerie znajduje się dwanaście dzieł Pabla Picassa, dziesięć Henri Matisse, pięć Amedeo Modigliani, pięć Marie Laurencin, dziewięć Douanier Rousseau, dwadzieścia dziewięć André Derain, dziesięć Maurice Utrillo , dwadzieścia dwa przez Chaïm Soutine i jeden Kees Van Dongen.
Jakie dokładnie są to obrazy sprawdzisz TUTAJ.
Więcej o wizycie w muzeum piszę tutaj:
Info i grafiki pochodzą z: musee-orangerie.fr
Comments are Closed